I. USTALENIA MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
W obecnym stanie prawnym miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego są jedynym aktem prawa, w którym gmina reguluje i kształtuje przestrzeń publiczną m.in. w zakresie ustalenia zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane reklamy, niezależnie od statusu władania terenem lub obiektem.
Miasto posiada 44 opracowane miejscowe plany, co stanowi ok. 94% pokrycia miasta.
Regulacje dotyczące zasad umieszczania reklam zawarte są w 24 planach.
II. WYTYCZNE KONSERWATORSKIE
Jeżeli montaż reklamy następuje na obiekcie objętym ochroną konserwatorską oraz w obszarze, który figuruje w ewidencji zabytków, w tym wpisany jest do rejestru zabytków – obowiązują zasady wynikające z ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, jako uzupełniające i nadrzędne ustalenia w stosunku do ustaleń planistycznych.
Działania są nadzorowane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków poprzez wydawanie decyzji zezwolenia na prace przy zabytku dla obiektów rejestrowych.
Przed sporządzeniem projektu reklamy można wystapić o indywidulane wytyczne do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków lub skorzystać z ogólnych wytycznych zawartych w poniższych linkach.
WYDZIAŁ GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
I ARCHITEKTURY
pokój 208
tel.74-85-62-863
WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
pokój 229
tel. 74-85-62-959
WYDZIAŁ DRÓG I INFRASTRUKTURY MIEJSKIEJ
pokój 309
tel. 74-85-62-896